söndag 3 januari 2010

Snart är det Onsdag.

Nu ska jag jobba i 2 dagar men om SMHI:s prognos stämmer så blir det fiske på Onsdag.
Det är favorit sjön som hägrar, igår togs där en gädda på 10,4 kilo och minsta 7st över 5kg.
Jag hoppas kunna ta en på över 10,04 kilo i vinter eftersom att det är mitt gällande pb.
Men allt över 6kg är godkänt, jag siktar på att bättra på min placering från förra årets Bigpike där jag slutade 9:a.
Jag fick inte in en enda anmäld fisk efter Maj månad och bara 2 som inte togs på ismete. Ganska nöjd med resultatet eftersom man bor i Småland och inte är bortskämd med vinter.
Men i år är jag bättre förberedd och har bättre förutsättningar för framgångsrikt gäddfiske även från land och båt i öppet vatten.
Kan dock bli kinkigt med fisketid eftersom jag ska bli pappa i Maj, men kvalitet slår ju alltid kvantitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar