lördag 2 januari 2010

Premiären var kall och lyckad.

07:00 drog SG och jag ut på årets första ismete pass, det var 7,5 grader kallt.
Dagens första hugg kom på ett av SG:s spön, efter en kort kamp kunde han landa en liten snipa. Därefter var det lugnt till 9 då SG fick nästa hugg, efter tidernas hårdaste mothugg (se bild) kunde han landa en gädda på strax över 5 kilo.



Lägg märke till det knäckta spöt.
När vi återutsätter denna så får jag påhugg på ett av mina spön.
Efter en ganska lång kamp som SG filmade med sin förbannade Iphone kunde jag landa en gädda på strax över 5 kg.



Innan det var dags att köra hem till stugvärmen hann jag med att ta en liten snipa samt en madame på 6 - 7 kilo, men eftersom avkrokningen tog en stund så utsattes hon inte för fotografering utan fick gå tillbaks så fort som möjligt.
Även SG hann med att ta en till över 5 kilo.
Om jag minns rätt så tappade vi totalt 5 gäddor.
Trots kylan så är vi nöjda med årets första fiske pass, 6 landade gäddor varav 4 vägde mer än 5kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar