söndag 3 januari 2010

Pysselhörna.

Har precis avslutat en liten pyssel stund. Jag har gjort nya tackel till ismetet, det gick åt 2st igår och det skadar ju inte att ha några extra med sig ut.
De nya tacklen gjordes med 2 st Kamasan pike treble och drennan wire, st6 på den övre kroken och st4 på den nedre.

Jag har en del drennan green pike wire 20lb kvar så idag använde jag den, annars har jag en ny favorit wire. Den nya favorit wiren är soft flex titanium, den är helt grym.
Visserligen är den dyr men det lär man ha igen i längden eftersom att den inte kinkar sig. Jag räknar med att jag ska kunna byta ut krokarna på titan tacklen när de inte är skarpa längre. Titan wiren är nämligen knytbar och kinkar som sagt inte, krokarna sätter jag dit med knot no knot och beteslåset med en vanlig betseknut.

Kamasan krokarna ska testas ett par gånger till men de ligger redan nu bra till för att konkurera ut owner som mina favoriter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar