söndag 23 januari 2011

Dagens fiske.

Jag var uppe redan vid 05:30 och vid 06:45 körde jag till sjön, jag kom fram 10 minuter före de andra som fiskade idag. Fördelen med att komma först är att man kan välja plats, det visade sig senare vara riktigt värdefullt.
Strax efter att mina spön var riggade så såg himlen ut så här (OBS dålig mobil bild)
Det är sådana här natur upplevelser som gör fisket extra underbart, även en dålig dag kan räddas av så här vackra vyer.

Medans jag satt där och väntade på napp så roade jag mig med att fotografera utrustningen.
Här ser vi ett ABU ismetespö med en Okuma San juan S250 LX, 4st sådana här spön och 2 sådana rullar samt 2st billiga rullar utgör min ismete arsenal.

Angeldonet används som stöd och napp indikator.
Jag har även en ombyggd pulka för att få med mig prylarna lite smidigt.
Under isen hade jag idag en tafs gjord av Drennan pike wire och Kamasan Pike trebles krokar i storlek 4.
På tafsen satt det en stor mört som var boostad med Winter juice.


En Gädda blev dagens resultat och det är jag nöjd med, vattnet är trög fiskat. Att det sen var nytt PB 10,5 gör ju det ännu enklare att vara nöjd.
Bilder på Gäddan finns i tidigare inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar