lördag 13 augusti 2011

God gärning.

I Tisdags blev jag kontaktad av en 12 årig grabb här i byn, han undrade om jag haded något spö som han kunde få låna eller köpa billigt. Detta pga att hans spö började bli riktigt slitet och dåligt, jag bad honom återkomma på Fredag för att jag skulle hinna kolla vad jag hade i källaren.
Jag hittade en del prylar som inte används längre och ju mer jag tänkte på det desto mer självklart blev det. Kan jag bidra till att en grabb i den åldern kan hålla på med en stimulerande hobby istället för all annan skit som kan dyka upp i tonåren, så ska jag givetvis göra det.
Igår så ringde han då, jag bad honom komma hemma till mig så skulle han få lite prylar. Ja jag valde alltså att ge honom lite grejer istället för att låna ut.
20 minuter senare var det en mycket lycklig grabb som cyklade hem med ett Daiwa 7" spö med rulle och diverse små prylar.
/ J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar