fredag 3 juni 2011

Hyffsad bonusfångst.

Jag var ute och fiskade Gädda en sväng idag på morgonen, det var inget vidare bra förutsättningar, nästan bleke och klarblå himmel.
Jag fick i båten vid 04:45 och körde ut mot en rullstensås som går rakt genom sjön, det är ca 1,5 meter djupt på toppen med riktigt sjyssta branter. Sluttar ner till 4 meter på ena sidan och 7 på den andra. Jag fick 3st hyffsade gäddor en på mete 93cm och 2 på spinn 86 och 94 cm långa, båda högg på SG Alien eel.
Jag kände vid ett tillfälle att något puffade på betet flera kast i rad, men inget som vill hugga ordentligt. Till slut surnade jag till och direkt när jag kände puffen så drog jag till med ett ordentligt mothugg, bingo jag lyckades kroka en Gös.
Den var felkrokad, kroken hade gått in under hakan och krokat i underkäken. Trodde aldrig att jag skulle få gös på Alien eel, det är ju inget litet bete.

Jag körde även lite med soft 4-play, men det gav bara några snipor.
Nu läggs gäddfisket förmodligen i malpåse över sommaren, blir nog lite mer riktat mot Gös ett tag.
Ett och annat pass efter Gräskarp ska nog hinnas med också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar