fredag 8 april 2011

Våren är här.

Nu är våren här på allvar, idag var jag ute och rekade en liten sväng efter jobbet. Det var 11 grader varmt och solsken. Jag körde bland annat till bryggan där jag har min båtplats, kan vara bra att ha den kvar trots att jag har båten på trailer numera. När jag kom dit möttes jag av denna underbara syn
Öppet vatten så långt ögat kunde se, mycket vatten var det, ca 80centimeter över normal nivå.
Det visade sig tyvärr att vintern har gått hårt åt vår ena brygga.
Jag fick även bevis på att vissa idioter är mycket oaktsamma om sina grejer, båten nedan har legat i hela vintern. Det såg dock ut som att den har klarat sig, nästan lite synd.
På vägen hem körde jag och tittade till ett par andra vatten där jag brukar fiska ibland och fick då se ytterligare ett exempel på oaktsamhet.
Denna båt mår nog dock lite sämre.

Den har drivit en bra bit för att hamna här, det är cirka 500 meter till närmsta båtplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar