onsdag 9 mars 2011

Planer inför helgen.

5 minuter hemmifrån har jag ett regnbågs vatten som jag var på och pimplade i Söndags, som nämnts i tidigare inlägg så gick det hyffsat bra.





Jag har länge funderat på att testa gäddfiske i denna sjö, den har bra förutsättningar för att hålla grov Gädda. Den är djup (25 meter), det rinner en å igenom den så det är alltid friskt vatten samt det sätts ut några hundra kilo regnbåge per år. Som om inte detta vore nog så är den så gott som o fiskad vad gäller Gädda.
Så nu till helgen blir det ett litet test för att se om det går att locka till hugg med Sill, annars får jag väl skaffa små regnbågar till nästa gång.
Min sambo fyller år på Måndag så vi ska ha gäster både på Lördag och Söndag, men jag ska försöka att fiska ett kort förmiddags pass båda dagarna. Är man ute och färdig riggad vid 06:00 och börjar packa ihop vid 11:00 så har man ju ändå hunnit fiska en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar