lördag 6 november 2010

Funderar

Fram tills för ett år sedan hade jag min stora båt i Läen, det är en skapligt stor sjö strax utanför Kosta. Gösfisket brukar vara bra där på sommaren, gäddfisket har jag dock aldrig fått något flyt på där, mest snipor. Jag har då mest kört med Jerkbait, nu har jag snöat in en aning på mete både med levande betesfisk och med deadbait (främst sill).
Så nu sitter jag här och funderar på om man skulle göra en ny satsning där, men i så fall med mete och flötestrolling. Kanske även lite vanlig gäddtrolling.
Jag har ju nära dit (1 mil) och tillgång till en privat ramp samt en båtplats, så jag kan lägga båten vid brygga om jag vill fiska 2 dagar i följd.
Jag hittar bra där, dock vet jag ej var de stora gäddorna finns.
Trogna läsare vet även att jag har plastbåten på en hemmabyggd trailer, så det finns många fördelar med att fiska i den sjön.
Hmm det tåls verkligen att fundera på det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar